JEDZENIE RYB

Stare chińskie przysłowie mówi: „Nauczyć człowieka jadać ryby, to zapewnić mu zdrowie na całe życie”. Wybór potraw z ryb na stole przeciętnego Polaka nie jest duży, co wynika najczęściej z nie­doceniania wartości odżywczej mięsa ryb i nieumiejętności przy­rządzania dań rybnych. Ryby zawierają pełnowartościowe białko, stosunkowo mało tłuszczu, a pod względem zawartości składników mineralnych, takich jak fosfor, wapń, żelazo i jod, ryby morskie wyraźnie przewyższają inne produkty spożywcze. W mięsie i tłusz­czu ryb znajdują się witaminy z grupy B oraz witaminy A i D. Szcze­gólne znaczenie ma zawartość witaminy D, występującej spora­dycznie tylko w niektórych produktach pochodzenia zwierzęcego. Ryby z powodzeniem mogą zastępować wołowinę i wieprzowinę, ich mięso jest smaczne i delikatne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Mam na imię Zachary i chciałbym na tym blogu zamieszczać wpisy na temat kuchni. Jest to nieodzowna rzecz w życiu każdego człowieka, dlatego mam nadzieję, że temat będzie dla ciebie interesujący!